[ Beitrag wurde zuletzt editiert von alec am 16.06.2004 um 21:17 Uhr ]
Leuk een nederlands forum.
Heb met mijn SLK 230 van 1997 het volgend probleem.
Als de motor koud is loopt de motor niet mooi stationair en ook niet bij lage toeren mooi rond.
Heb de wagen in nieuwsstaat gekocht met 23.000 km op de teller en hij had er toen al last van.
Het wordt niet erger en de wagen heeft nu 37.000 km gelopen.
Heb de wagen gekocht bij een MB dealer en het gelijk gemeld.
Ze hebben erna gekeken en beweren dat alle SLK230 er last van hebben.
Geloof er echter niets van.
Heb in het forum gekeken en denk dat de luchtmassa meter is vervuild.
Heb gevonden op de site waar deze bij een SLK 200 zit.
Maar bij de 230 zit hij op een andere plek.
Klopt dit, en kan het probleem aan deze sensor liggen?
Ook welkom op dit Nederlandse forum. Je hebt het gevonden zie ik.
Een antwoord op je probleem kan ik je niet geven maar ik verwacht dat je binnen enkele uren cq dagen van een van onze technische Duitse buren een antwoord kunt verwachten. Natuurlijk kan het ook van een Nederlander zijn!
Ik hoop op deze manier nog veel van je te lezen.
Groetjes,
Hans van Doorn
Ik had hetzelfde. na de montage van bougies met drie massaelektrodes werd het minder. Na vervangen van de einddemper door een Remus exemplaar kan ik een Euro op het kleppendeksel zetten. Waarschijnlijk heeft de motor bij lage toerentallen last van een terugblaaseffect in de uitlaat, wat door deze modificaties volledig verdwijt. Succes verzekerd!
--
Autorijden is niet moeilijk. kans van één op drie dat je op het goede padaal trapt.
Als er de Sensor van de Maatregel van de problemen withe Lucht is,
kunt u het schudden in de auto voelen. Het was een bedreiging een paar
dagen geleden in het Duitse forum.
Nochtans, eerste manier: Maak enkel de Sensor schoon. Er zal een
handboek voor het schoonmaken op Inkepingen HP zijn.
Heb de luchtmassameter schoon gemaakt.
Was niet vuil, en het heeft niet geholpen .
Ben niet van plan een andere uitlaat te gaan monteren.
Iemand een ander idee om het probleem op te lossen.
Kan een luchtmassameter uitgelezen worden op goede werking?
De luchtmassameter is door de dealer vervangen onder garantie.
Het heeft echter niet geholpen.
De motor loop alleen niet mooi stationair als de wagen enkele dagen niet is gebruikt en het koelvloeistof dus echt koud is.
De dealer heeft het dan ook niet kunnen constateren, heeft de wagen 2 dagen getest.
Na ong. 5 minuten loop de motor als een zonnetje.
De auto wordt puur voor hobby gebruikt en staat dus regelmatig dagen stil.
Is dit misschien gewoon normaal of heeft iemand nog een idee.